onsdag 14 november 2007

Bland pengar och kottar

Idag blir en lång dag med ett blandat innehåll. Jag har redan skickat iväg en insändare till Norrtelje Tidning om regelförenkling. ”Senare” idag så blir det lite fysisk träning. Jag har gett min Jacob (min politiske sekreterare) i uppgift att se till att jag springer minst en gång i veckan. Så 07.15 bär det av på en runda runt Djurgården. Jacob får lägga upp bildbevis här på bloggen. Därefter så blir det seminarium om budgetlagen under ledning av finansutskottets kanslichef. När det är slut bär det av till kammaren för dagens debatter inom finansutskottets ansvarsområden. Debatterna avbryts 16.00 för votering. Ikväll är riksdagens skogsindustrigrupp bjuden till Skogsindustrierna. Temat för kvällens möte är kampen om råvaran. Det blir en spännande dag med viktigt och blandat innehåll. Vi får se om jag hinner emellan och skicka några rapporter på bloggen.

Inga kommentarer: