tisdag 5 februari 2008

Jag delar inte min partiledares uppfattning!

I natt smäller det igen i USA. Det är primärvalens Super Tuesday som tar över efter fotbollens Super Bowl. Ett antal berömdheter uttalar stöd för sina favoritkandidater. Greatful Dead och Jan Guillou sluter tillsammans med Fredrik Reinfeldt upp bakom Barack Obama. Statsministern anger som skäl att Obamas politik skulle ligga närmast den som hans regering företräder. Jag vet inte riktigt om jag håller med om den beskrivningen, dessutom är det nog lämpligt för såväl USA som världen i övrigt att världens supermakt för en delvis annorlunda politik än 9 miljoner staten Sverige. Feministerna Maria-Pia Boëthius och Gudrun Schyman stöder lite förutsägbart Hillary Clinton. För egen del är jag trygg i mitt tidiga val av John McCain.

SvD Aftonbladet DN DN
__________________________________________
Lyssna på politisk talradio på dinledamot.libsyn.com
Andra bloggar om:

3 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Ibland är de jobbigt ,att vara frihetliberal har jag förstått.


Vår partiledare har trots allt en poäng - Demokraterna försöker inte likna socialdemokraterna i allt.
Men vem skall Mona och Östros gnälla på nu när vår Statsminister
håller på Obama?

Göran Pettersson sa...

Nu är det väl trots allt så att varken jag eller John McCain är frihetsliberaler.
Vidare har statsministern rätt i att det är svårt att jämföra svensk och amerikansk politik.

Anonym sa...

http://www.huffingtonpost.com/2008/02/29/john-hagees-mccain-endor_n_89189.html