torsdag 28 februari 2008

Statsministern hos BBC

Det är intressant att lyssna på Fredrik Reinfeldt när han förklarar Alliansens och nya moderaternas politik på engelska. Jag tycker intrycket är väldigt bra. Dessutom lyckas han klämma in lite reklam för Sverige som ”Tax heaven” genom att nämna att vi varken har arvsskatt eller förmögenhetsskatt. Bra jobbat!

Avsnittet om Europas utveckling är synnerligen bra.

Du kan se intervjun via Internet på BBC:s hemsida.

Läs Dick Erixons kommentarer på hans blogg.

2 kommentarer:

Catarina sa...

Jag trodde annars att beskrivningen av Sverige var "Heavy taxes", men nu förstår jag att även moderaterna förstår vilket skatteparadis Sverige är.

Göran Pettersson sa...

Hej Catarina!

Rolig kommentar!
Slopandet av förmögenhetsskatten gör att kapitalet inte flyr landet utan istället investeras här vilket leder till större välstånd och fler jobb.
Men tyvärr är inte alla skatteproblem lösta. Vi har fortfarande för höga skatter på arbete.
Jag läser rätt ofta din tankeväckande blogg http://mammapolitik.blogspot.com/ och jag uppskattade verkligen ditt inlägg om Humlan http://mammapolitik.blogspot.com/2008/02/en-personlighet-har-gtt-ur-tiden.html jag visste inte att det var din katt.
Vi håller ju till på varsin politisk kant du och jag men trots det har vi säkert mycket att lära av varandra. Det var därför roligt att upptäcka att du stannat till på min blogg.

Med vänlig hälsning
Göran