onsdag 2 april 2008

Dagens bloggsvep

På bloggen militära reflektioner kan man ofta läsa bra analyser av vad som sker i den militära världen. Det senaste inlägget handlar om Sveriges och Frankrikes relation. Vi har inte bara att göra med varandra inom bryggeribranschen utan även på det militära planet.

Bloggen mina moderata karameller skriver om integritet på nätet. Hur måna kan vi vara om integriteten? Efter ca sex månader i riksdagshuset som politisk sekreterare är det intressant att se hur tydligt politiker värderar en fråga utifrån vilket perspektiv man har. Vad betyder det att min mail kan bli granskad? Kan en lag som tillåter det tjäna ett större syfte i kampen mot kriminalitet?

Linda Norberg som b.la är aktiv moderat politiker i Nacka skriver idag om NATO. På Svd´s hemsida kan man läsa om hur svenskarna har blivit mer positiva till ett NATO-medlemskap. Den huvudsaklige skribenten på den här bloggen brukar ofta vädrar sina åsikter i NATO frågan på just bloggen. Det ska bli spännande att höra vad han tror den positiva ökningen till NATO-medlemskap kan bero på.

1 kommentar:

Mary X Jensen sa...

Vi ska vara mycket måna om integriteten. Lagen om Brevhemlighet är mycket gammal och det råder väldigt strikta regler kring hur brevförsändelser får öppnas.

Post ställd till arbetet med arbetsadressen överst kan öppnas av alla på jobbet. Men de privata breven öppnas inte. Jag vill påstå att min personliga e-post är privat...

Så det här tänker jag härja om och engagera mig hårt för ;-)