tisdag 21 oktober 2008

Den politiska talradion

Alliansens partisekreterare slår idag ett slag för användandet av Internet. Det är bra! Jag är övertygad om att de har rätt när de säger att nätet blir allt viktigare i såväl opinionsbildningen som dialogen med väljarna. Tidigare i månaden nylanserades den moderata hemsidan www.moderat.se. Den är en rejäl förbättring och innehåller ett antal nya funktioner som chat och video. Där finns också en omfattande länklista till moderata bloggare. Jag kan dessutom konstatera att denna blogg listas bland de mest lästa moderata bloggarna. En funktion som dock lyser med sin frånvaro hittills är podradio. ”Dinledamot.se – Den politiska talradion” firar snart ettårsjubileum. Jag och Jacob har totalt spelat in knappt femtio stycken trettiominutersavsnitt av vår politiska veckokrönika. Som alltid när man ger sig in på nya områden gäller det att ha uthållighet och disciplin.

På onsdag kväll lägger vi ut nästa avsnitt. Det blir ett samtal med Mats Johansson runt hans nya bok ”Det nya kalla kriget – Vart går Ryssland”.
SvD
__________________________________________
Lyssna på ”Den politiska talradion” med Göran Pettersson och Jacob Birkeland på
Andra bloggar om:

1 kommentar:

Anonym sa...

"jag är övertygad om att de har rätt när de säger att nätet blir allt viktigare i såväl opinionsbildningen". jag som trodde torgmöten var den politiska dialogens moder. not.