onsdag 26 augusti 2009

Unga människor är också individer




Jag brukar oftast vara motståndare till långtgående generaliseringar. Det är olyckligt om vi genom att kategorisera oss tappar bort att vi alla är människor och individer. Därför är jag emot olika typer av kvoteringar som leder till att individen tvingas in i en roll (man, kvinna, invandrare, stockholmare etc. Det är därför inte utan munterhet jag konstaterat att jag är aktiv i två projekt inom Moderaterna i Norrtälje som till sin yttre natur är kategoriserande. I det ena strävar vi efter att rekrytera invandrare till förtroendeuppdrag i det andra ungdomar. Så här långt har arbetet gått bra och jag tror att vi inför valet kommer att ha tillfört den Moderata gruppen ny spännande kompetens och detta helt utan någon särbehandling eller kvotering. Men det är viktigt att projekten drivs på ett sätt så att vi inte skapar subgrupper inom partiet. Det är individer som vi väljer in och de ska integreras, jag är mycket hoppfull om resultatet.

Glöm inte att rösta i nätomröstningen om Svenska Podradiopriset http://www.daytona.se/podradiopriset/2009

SvD
__________________________________________
Lyssna på ”Den politiska talradion” med Göran Pettersson och Jacob på
Andra bloggar om:

Inga kommentarer: