måndag 26 oktober 2009

Obama rekommenderar riksdagsledamot

Jag hade ambitionen att göra en kampanjfilm. Men efter att ha tittat på ett antal kollegors försök så insåg jag att en dylik film bara riskerar att bli patetisk. Jag tog mig då före att genomföra något ännu svårare, att göra en kampanjfilm som dessutom skulle innehålla avsiktlig humor. Här är resultatet. Jag är medveten om att domen kommer att vara rättvis och hård, men vi hade i alla fall roligt när vi spelade in filmen. Jag hoppas att du förutom att titta på filmen tar dig tid att studera min provvalsbroschyr som du finner om du följer den här länken.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tramsigt. Är du verkligen en riktig riksdagsledamot eller är det också ett skämt?

Anonym sa...

Varför så tyst om din hjärtefråga FRA? Nu när det är ombytta roller som gäller, dvs. (V) förespråkar personlig integritet och (M) förespråkar statskontrollerad massavlyssning, så borde du väl åtminstone kunna vara så rakryggad att du redovisar era visioner inför nästa mandatperiod inkl. Telekompaket, IPRED, ACTA mm.

Göran Pettersson sa...

Jag har under den senaste veckan tagit emot medlemmar i riksdagen som velat ställa frågor till mig inför provvalet, jag kan inte påminna mig att någon frågat om FRA. Här på bloggen finner du ett antal inlägg där jag redovisat mina åsikter i frågan och dessa är på intet sätt okända.

Hans J sa...

Nu ville ju "anonym" veta dina åsikter om Telekompaket, IPRED, ACTA mm

Undrar varför "Anonym" känner att han/hon vill vara "anonym" egentligen.

Jenny sa...

Skitbra Göran!!
Blanketten var oxå kanon fast den var i allvarligare ton.
Så skönt att du kan visa att humor självklart kan vara med i en provvalskampanj och i politiken tom!! Kramar å Lycka till
/Jenny

Anonym sa...

Från Anonym 20:27

OM du läser frågan en gång till så gäller det era visioner inför NÄSTA mandatperiod och Telekompaket, IPRED och ACTA mm. Nuvarande FRA-utformning är väl knappast det slutgiltiga målet men om det så vore så vore det också en intressant ståndpunkt. Att du tyckte FRA var jättebra för 1,5 år sedan utan några integritetsstärkande åtgärder, det vet vi alla men de var inte heller frågan.

Göran Pettersson sa...

När det gäller visioner för Telekompaket, IPRED och ACTA mm så har jag stort förtroende för den den arbetsgrupp som leds av Henrik von Sydow. I sitt arbete har han knutit till sig ett antal kunniga och omdömesgilla personer.

Jag har inte tagit fram något eget visionsdokument i ämnet. Men lite vägledning om hur jag resonerar får du om du lyssnar på detta radioprogram http://media.libsyn.com/media/dinledamot/Nicklas_Lundblad_Google.mp3

Marre sa...

Vilkar är dessa foliehatts-människor? Ni vill kanske flytta till Sydpolen, där vet ingen vad ni håller på med

gå nu in och ladda ned ett liv istället...

hej!