onsdag 11 november 2009

Energi, media och meritvärde

Dagen bjuder på en varierad meny. E.ON kommer till riksdagen för att informera om hur de ser på miljö- och energifrågorna. Det blir intressant, det händer mycket inom området just nu och utvecklingen går verkligen i den riktning som jag förespråkat. Mitt första anförande i riksdagen handlade just om energifrågan och jag kan bara konstatera att regeringen numer har nästa exakt samma åsikt. Du finner inlägget om du följer den här länken.

Efter E.ON-besöket är det dags för ett möte med trettio journalister. De är på kurs i riksdagen för att få lära sig hur riksdagen fungerar. Min uppgift är att berätta om hur en riksdagsledamot kan nyttja sociala medier. Jag hoppas att det blir lärorikt både för dem och för mig.

Dagen avslutas på Karlberg där föreningarna Kustjägarna, Fallskärmsjägarna och Militärtolkarna genomför ett seminarium om hur militärtjänstgöring ska marknadsföras och meritvärderas. Det ska bli roligt att både träffa gamla kollegor och att höra hur det här projektet utvecklats under de tre åren jag suttit i riksdagen.

Inga kommentarer: