torsdag 17 mars 2011

Två nya avsnitt av Försvarsradion

I veckan har jag spelat in två nya avsnitt av Försvarsradion.

I det första programmet samtalar jag med min riksdagskollega Johan Forssell om försvarets personalförsörjning. Johan är ledamot av riksdagens försvarsutskott och arbetar där främt med personalförsörjning. Du kan lyssna på programmet genom att klicka på nedanstående länk.
Extern spelare

I det andra programmet samtalar jag och Erik Hagström med föreningen Fredsbaskrarnas ordförande Bo Wranker. Fredsbaskrarna är en förening för Sveriges veteraner det vill säga de som tjänstgjort i olika utlandsmissioner. Samtalet kretsar runt behovet av en svensk veteranpolitik. Fredsbaskrarna håller sitt årsmöte den 26 mars i Skövde. Jag kommer att delta i mötet och det finns all anledning att återkomma i veteranfrågan. Programmet med Bo Wranker kan du lyssna på genom att klicka på nedanstående länk.
Extern spelare
Ytterligare avsnitt av Försvarsradion finner du på sidan http://dinradio.wordpress.com där kan du också prenumerera på stationen.

Inga kommentarer: